Formell dag för förvärvet är avtalad till 12 augusti 2024, vilket inkluderar att Backoffice anställda, kunder, leverantörer och andra tillgångar överlåtes till Ampiro vid denna tidpunkt.
Orsak till denna affär har sin grund i att ägaren till BackOffice Scandinavia, Jonas Garnemark, efter många år som VD för verksamheten valt att utvecklas i en ny riktning. Genom ömsesidig dialog om vad som långsiktigt blir bäst för BackOffice föll valet på Ampiro.
Jonas Garnemark (Ägare & VD BackOffice Scandinavia):
- Jag är oerhört glad att vi kommit till denna lösning, där jag kan ta mig vidare på nya utmaningar och samtidigt känna att en kollega i branschen som vi har stort förtroende för kan förvalta och utveckla vår verksamhet vidare.
- Vi har haft en god relation med Ampiro genom åren som är en liknande aktör och som delar mycket av samma kultur och värdegrunder som vi gör.
- Genom Ampiro som ny arbetsgivare känner jag mig trygg i att anställda och kunder kommer hamna i trygga händer vilket är högsta prioritet för mig.
Joakim Blomster (VD Ampiro Group AB):
- Det känns väldigt glädjande och förtroendefullt att vi har fått denna möjlighet till oss.
- Att vi med detta avtal får chansen att bygga vidare på vår verksamhet kändes rätt redan från inledande dialog. Framför allt ser vi mycket positivt på att få till oss fler mycket kompetenta och uppskattade verksamhetskonsulter med specialitet inom KMA (Kvalitet, miljö och arbetsmiljö).
- Detta kommer skapa en än högre stabilitet mot våra kunder och uppdragsgivare.
- Vi välkomnar också med öppna armar BackOffice kunder och intressenter som vi ska ta hand om på bästa sätt.
Vad kommer förändras?
Denna process har hanterats varsamt och med god planering för att skapa en så sömlös integrering som möjligt. Integrationen till Ampiro ska inte påverka nuvarande uppdrag, leveranser eller åtaganden utan kommer hanterats på samma sätt som tidigare och under samma villkor.
Vid frågor om integrationen, vänligen hör av er till Ampiro genom info@ampiro.se